Pages

Sunday, July 24, 2011

Tercapai jugaaa !

Logo UUM
Helo Yellow !!! :) pasal UPU dah lepas .. skrang ni kita ceta pasal Universiti yg aku akan dokk .... U mna hahh ? UUM laaa.... dekat jaaa . . pejam mata pon bule sampai dari tempat aku..hahax. . . dlu dok harap dapat U jaoh2 gax mcam UKM,UPM,UTM.... tapi dpt gax U yg dekat2.. tpi aku x kesah.. janji aku dpt menjejaki kaki ke menara gadingg.. cewwahh !!! ... course yg aku dpt pon bule tahan gax laaa.. msok dlm jiwa aku... org cakap klau kita minat benda tuhh.... senang bagi kita mengikutinya !!! betol x? bila difikirkan balek !! untong jugax aku dpt UUM ni... sbb pertama dekat ngan tempat aku tinggal iaitu kat LANGKAWI.Kalau aku dpt U jaoh2 mcam UTM di Skudai lagi la trokk laa sbb nak kos pengangkutan mahal.Sebab kedua, UUM dok kawasan luar banda.. maknanya kos sara hidop tuh xla mahal kalau nak dibandingkan U2 lain di kawasan bandar.Sebab ketiga ialah UUM dekat ngan Danok !!! kahkahkahhh.. aku gurau jaaa.... xbek pi Danok tuhh... stakat pi buat benda baek xpa...


Sebelom akumenjejaki kaki ke UUM .. aku kena survey dlu mengenai UUM nih . aku tertarik dengan keindahan kawasan UUM yg dikelilingi kawasan hijau.. selain itu lanskap dalaman UUM pon sangat menarik mata aku yg melihatnya walaupun belum melihat dengan mata kasar . .

Lanskap berhadapan Dewan Muadzam Shah

Tugu yang berbentuk logo UUM mengadap Bangunan Canselori

Lanskap di UUM

Pemandangan dari atas DPP SME Bank

Padang Bola di DPP SME Bank

Pintu Gerbang UUM

Berdasarkanan gambar2 diatas dapat dikatakan UUM mmg cantik.. nih betambah semangat aku untuk kesana... Keindahan di kawasan Universiti dapat memberikan keselesaan kepada penuntut untuk belajar dengan selesa... Selain itu, kolej yg bersesuaian dengan course yg aku dpt ialah di COLGIS .. hampa tengok la video ni yg menerangkan serba sedikit mengenai kolej aku 



Nih pulak mengenai lagu yg akan aku menyanyi apabila di UUM:




LAGU UNIVERSITI

BIRU WARNA

Kami Anak Alam Insan Tuhan
Ngembara Langit Biru Mencari Ilmu
Berteman Kebudimanan
Bina Nusa Bina Dunia Sejahtera
UNIUTAMA Ibu Yang Tercinta
Kami Doa Lanjut Usia Bahagia
Kami Janji Hormati Pesanmu
ILMU BUDI DAN BAKTI


Sesungguhnya saya bangga diterima menjadi warga UNIVERSITI UTARA MALAYSIA. :) tak sabar pulak nak jejakkan kaki kew sana ... heheheee.. wassalamm !!!





4 comments: