Pages

Monday, June 11, 2012

Gambar Kemaluan Kunsa


Secara fitrahnya Allah mencipta manusia dalam keadaan berpasangan iaitu lelaki dan perempuan. Selain itu ada juga satu lagi jenis manusia yang mempunyai dua jantina iaitu dipanggil sebagai khunsa. Kewujudan golongan ini merupakan tanda-tanda kebesaran dan keagungan Allah S.W.T.

Dari segi Fiqh Islam, khunsa adalah seseorang individu yang tidak diketahui jantina sama ada lelaki ataupun perempuan disebabkan dia memiliki zakar dan faraj serentak ataupun tidak memiliki kedua-duanya sejak kecil lagi.

Khunsa terbahagi kepada dua jenis, iaitu khunsa musykil (khunsa yang diragui) dan juga khunsa ghair musykil (khunsa yang tidak diragui). Khunsa musykil ialah individu yang tidak diketahui langsung jantinanya disebabkan tiada sebarang tanda-tanda yang boleh diklasifikasikan sebagai lelaki ataupun perempuan. 

Manakala khunsa ghair musykil pula ialah individu yang sudah dapat dipastikan sama ada dia itu wajar dikategorikan sebagai lelaki ataupun perempuan melalui tanda-tanda seperti kedatangan haid.
Harus dari sudut hukum syarak bagi khunsa ghair musykil untuk berkahwin tetapi haram bagi khunsa musykil untuk berkahwin. Dalam bahasa inggerisnya khunsa di sebut sebagai hermaphrodite.

p/s: Paparan gambar di atas ialah bukan bertujuan untuk memaparkan gambar lucah tetapi sebagai pengetahuan kepada semua yang tidak mengetahui bagaimanakah kemaluan khunsa. Sesungguhnya ilmu itu perlu dikongsi. Larangan kepada kanak-kanak di bawah umur 18 tahun untuk melihat gambar di atas.

SUMBER : BLOGAMAR

2 comments:

  1. Allah berfirman,

    (Rahmat) yang mana dihantarkan rasul dari kalangan kamu untuk membacakan revelasi revelasi kami kepadamu, menyucikan kamu, mengajarkan kamu berkenaan kitab dan kebijaksanaan (hikmah), dan mengajarkan kamu apa yang belum pernah kamu ketahui. (2:151)

    Allah tidak mengharamkan binatang ternakan yang mempunyai percampuran jantinanya, dan tidak juga binatang yang bebas dengan sumpah, tidak juga dengan satu yang mendapatkan dua ekor jantan yang berderet, tidak juga lembu jantan yang berbapakan sepuluh. Itu semua adalah dari orang orang yang ingkar yang mereka-rekakan pembohongan terhadap Allah. Kebanyakkan daripada mereka itulah yang tidak mengerti. (5:103)

    Kesemuanya haiwan dibumi, dan kesemua burung burung yang berterbangan dengan kepak kepak adalah komuniti seperti kamu. Kami tidak tinggalkan suatu apapun dari kitab ini. Kepada Tuhan mereka, semua haiwan haiwan ini akan dikumpulkan. (6:38)

    Lapan jenis binatang ternakan: berkenaan dua jenis biri biri, dan dua jenis kambing kambing, katakanlah, "Adakah dua jantan yang diharamkan, ataupun dua betina, ataupun kandungan didalam rahim rahim kedua betina? Katakan kepada aku apa yang kamu tahu, jika memang sesungguhnya kamu yang benar." (6:143)

    Berkenaan dua jenis unta unta, dan dua jenis lembu, katakanlah, "Adakah dua jantan yang Dia haramkan, ataupun dua betina, ataupun kandungan didalam rahim rahim kedua betina? Adakah kamu bersaksikan yang Allah mendekrikan demikian pengharaman kepada kamu? Siapakah yang paling zalim dari orang orang yang mengada adakan penipuan yang demikian dan diatributkan semuanya itu kepada Allah? Lantas mereka memperdayakan manusia dengan tidak mempunyai ilmu pengetahuan. Sesungguhnya Allah tidak akan membimbing manusia yang zalim. (6:144)

    Tuhan kamu yang Esa yang mencipta apa saja dengan kehendakNya, dan yang memilih; tidak ada sesiapa pun dapat membuat sebarang pilihan. Maha suci Allah, yang Maha Tinggi. Dia sahajalah yang lebih jauh keatas dari mempunyai pasangan pasangan. (28:68)

    Tuhan kamu amat tahu tentang fikiran yang jauh tersembunyi didalam dada dada mereka, begitu juga dengan apa saja yang diumumkan. (28:69)

    Maha Suci kepada yang Esa yang menciptakan berbagai bagai tumbuh tumbuhan dari bumi, begitu juga dengan diri diri mereka, dan ciptaan ciptaan yang lain yang mereka tidak pun ketahui. (36:36)

    Kepunyaan Allah kedaulatan bagi sekelian cekrawala dan bumi. Dia MENCIPTA APA SAJA yang Dia kehendaki, memberikan anak anak perempuan kepada sesiapa saja yang Dia kehendaki, dan memberikan anak anak lelaki kepada sesiapa saja yang Dia kehendaki. (42:49)

    ATAUPUN, Dia boleh memberikan lelaki dan perempuan berkahwin satu dengan lainnya (kunsa, transgender atau intersex), dan memberikan sesiapa saja yang Dia kehendaki menjadi mandul. Sesungguhnya, Dia sahajalah yang Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasa. (42:50)

    * 2151 5103 638 6143 6144 2868 2869 3636 4249 4250 = 19 x 1132373875 7165453390 9833089138 75920750.00

    Salam.

    ReplyDelete
  2. hi nak tanya kalau kunsa bole buat sex tak ? bagaimana bole saya tahu ?

    ReplyDelete